SEO (search engine optimization) bureau

Een SEO bureau zorgt voor een betere positie in de zoekresultaten van Google. Niet alleen zorgt een betere positie voor meer bezoekers, maar ook voor een hogere conversie. Over het algemeen geldt: hoe hoger de webpagina wordt getoond in de zoekresultaten, hoe meer bezoekers dit op zal leveren. Om gratis verkeer via zoekmachines te genereren, zult u hoog moeten scoren op de zoektermen waar u op gevonden wilt worden. Een SEO bureau maakt dit waar voor u.

SEO is een complex marketingtechniek waar veel kennis en ervaring bij komt kijken. Het omvat veel verschillende facetten waarmee een SEO specialist rekening moet houden. Er wordt rekening gehouden met drie facetten:

  • Techniek

  • Content

  • Autoriteit

Techniek

Techniek heeft te maken met de technische aspecten van een webpagina, oftewel on-page optimalisatie. Het optimaliseren van de techniek moet uiteindelijk voor zorgen dat de gebruikservaring van de website goed is. Een SEO bureau houdt rekening met de snelle laadtijd, fijne leesbaarheid, een responsive design en een veilige webpagina.

Voor een bezoeker is het vervelend om lang te wachten zodra een webpagina is geladen. Daarom is een snelle laadtijd erg belangrijk, zodat de bezoekers niet de webpagina wegklikken. Daarnaast heeft een responsive design een grote invloed op de gebruikservaring van de bezoeker, want een webpagina die niet automatisch aanpast op verschillende devices zal minder vaak worden bezocht en komt dus ook lager in de ranking van Google.

Content

De basis van een goede website is het maken van unieke content. Zonder sterke content is een website niet bruikbaar. Content omvat alle manieren voor het vergaren van informatie aan de bezoeker: video's, afbeeldingen, audio of teksten. In het kader van SEO zijn de teksten het meest van belang. Dit, omdat zoekmachines de webpagina's moeten lezen. Een SEO bureau maakt waardevolle content en verwerkt vervolgens de zoekwoorden er in, waar de klant op gevonden wilt worden.

Het creƫren van waardevolle content is waar een SEO bureau goed in is. Maar waarom is dit belangrijk? Waardevolle content is waar de bezoekers iets aan hebben. Het maken van waardevolle content is niet gemakkelijk. Dat komt omdat het per zoekopdracht verschilt. Een SEO bureau analyseert de zoekintentie van de bezoeker en past hier de content op aan, zodat de vraag van de bezoeker wordt beantwoord.

Autoriteit

De laatste pijler is de autoriteit. Autoriteit speelt een belangrijke rol in SEO. Als alle facetten goed zijn uitgevoerd, kan het zo zijn dat de webpagina nog steeds niet hoog in de zoekresultaten komt. Dat heeft te maken met de autoriteit van de website. Een SEO bureau maakt gebruik van linkbuilding om een hogere autoriteit te realiseren voor de webpagina.

Linkbuilding is het verkrijgen van kwalitatieve links die doorverwijzen naar de betreffende webpagina. Door middel van linkbuilding wordt een sterk linkprofiel gebouwd. Hoe meer kwalitatieve links leiden naar de webpagina, hoe belangrijker Google de webpagina gaat vinden. Het vergaren van een hogere autoriteit is een langdurig proces waar veel kennis en geduld bij komt kijken. Zonder een hoge autoriteit zal een website niet hoog scoren in de zoekresultaten van Google. Daarom is linkbuilding van essentieel belang in de online marketing strategie.